Sunday, September 29, 2013

A LEISURE SUNDAY!!??

I try not to work too hard on Sunday.  It's suppose to be a day of rest. Yeah right!  Not when you have as many things to do as I do.  Well, today really was suppose to be kinda leisurely.  My quilt group, Loose Threads, was meeting today.  I needed to quilt the fabric for Josie's Sweet Shop so I could work on it (more on this later).  So quickly, I loaded the fabric and got it quilted before we met.  I had decided that since it was Sunday, and I had worked pretty hard all week, I wasn't going to do anything when I got home.  Yeah right! .... once again.

I walked in and practically slid across the kitchen floor.  What in the world happened in the short 4 hours while I was gone?  Gregg was home alone so I couldn't even blame it on William!  I said, "Gregg, did something happen in here while I was gone?".  And that's where the story began. 

Ask Gregg what happens when you place my favorite, well seasoned, Pampered Chef cookie sheet/jelly roll pan directly on the burner of the stove to melt the bacon grease that he left in it from the night before's oven fried bacon.  Yep, y'all know exactly what's going to happen.  And he does too.... now.  Just in case you don't know, this is how it goes.  He walked away and was returning to check to see if the grease has melted and it was just about melted so he could pour it out when he heard a pop and then a huge crack and then the pan just cracked and broke.  And guess what happens to the bacon grease.  Yep, y'all know what happens next with this too.  Bacon grease is now all over the stove, cabinet, down inside the burners, and on the floor.  It's now one greasy mess.  And guess what else happens when bacon grease comes in contact with an electric burner.  Yep, it catches on fire!  It was only briefly as he swatted it out with a tea towel.  Thank goodness it wasn't one of my favorite ones because you can imagine what it looks like now.  I promised I wouldn't post pictures though. 

He apologized all over the place and kept saying he didn't do it on purpose.  Well, I certainly hope not!   And I know he's sorry but it's still good for some suck up on his part and I'm milking this for all it's worth.  lol.  Sooo... so much for my leisure Sunday afternoon.  I spent the next hour cleaning the stove, cabinet, and mopping the floor and that was after his attempt to clean the mess up so I wouldn't know.  I swear it's still greasy though. 
SHARE:

3 comments

  1. Oh my! What a NOT fun way to spend the day! Hope all is better!

    Blessings

    ReplyDelete
  2. I saw the whole thing happening as I read it, Aren't you glad you didn't see it BEFORE he cleaned it up!

    ReplyDelete
  3. OMG! That little story had me laughing so hard my DH was wondering what was going on. This just made my day. Thank you. And yes-----milk it for all it's worth.

    ReplyDelete

Your comments make my day. I love to hear what you have to say. Please leave me a comment.

© The Quilting Queen Online | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig